top of page

Sykkelrom

Sameiet har tre felles sykkelrom som beboerne kan bruke. Alle ligger i U1 med innganger fra parkeringsgarasjen. Der står syklene på eget ansvar.


Her får du informasjon om:

  • Hvor ligger sykkelrommene?

  • Regler for bruk av sykkelrom

  • Innbrudd og tyverier

  • Sykkelreparasjonsrom


Hvor ligger sykkelrommene?

Alle tre ligger i U1 med inngang fra felles parkeringsgarasje. Du kan bruke det rommet du vil, uansett hvilken oppgang du bor i. Det er som regel god plass.

  • Sykkelrom 1 (nr 94): Inngang rundt hjørnet til venstre for søppelrommet.

  • Sykkelrom 2 ( : Inngang rundt hjørnet til høyre for søppelrommet, mot Meny.

  • Sykkelrom 3 (merket nr 80) : Inngang vis-a-vis søppelrommet, på motsatt side av garasjen.


Slik ser et typisk sykkerom ut (Sykkelrom 3).


Regler for bruk av sykkelrom

  • Rommet skal kun brukes til sykler og barnevogner.

  • Det skal ikke brukes til oppbevaring av andre ting, eller til søppel, brukte møbler o.l.

  • Lås sykkelen godt.

  • Ikke plasser sykler eller barnevogner til hinder for andre.

  • Sykkelrommet brukes på eget ansvar. Sameiet har ingen felles forsikring som omfatter tyveri eller herværk på private eiendeler.

  • Meld fra til Styret hvis du oppdager skader på fellesarealet eller dører.

  • Bidra til å holde det rent, pent og ryddig.


Innbrudd og tyverier

Vi har dessverre vært litt plaget av sykkeltyverier, spesielt i den første tiden etter at Clemenskvartalet åpnet. Siden den gang har vi gjort tiltak som har bedret situasjonen:

  • Utvidet vakthold (vektertjeneste) i regi av OSU og næringslokalene

  • Ekstra beslag på dørene for å motvirke innbrudd

  • Installert kameraovervåkning i U1 garasjeområde


Det kan likevel skje innbrudd og tyverier. Hvis du ser skader eller herværk på dører eller inventar, må du melde det inn til Styret på mail til styret@sameietclemenskvartalet.no.


Hvis du/ sykkelen din blir rammet av tyveri må du melde til politiet og ditt forsikringsselskap. Styret vil gjerne også ha beskjed slik at vi har oversikt over antall hendelser, og kan vurdere flere tiltak hvis nødvendig.


Sist oppdatert: 

17.9.24

Infobanken er en service for å tilgjengeliggjøre informasjon som ofte etterspørres av beboerne. Styret har ikke ansvar for konsekvenser av eventuelle feil eller manglende oppdateringer. Beboerne har selvstendig ansvar for å sette seg inn i Sameiets gjeldende Vedtekter, Husordensregler, Boligveileder fra OSU, FDV dokumenter og alle relevante bestemmelser. 

bottom of page