top of page

Postkasser

Riktige postkasseskilt er seksjonseiers ansvar. Skiltene skal være av en bestemt type som er godkjent av sameiet, det gjelder både navneskilt, seksjonsnummer og Nei takk reklame.


Bestille postkasseskilt

Du må bestille direkte fra Servicegruppen AS.


Oppgang 1, 2, 3, 4, 7, 9 og 10 skal bestille messingskilt.

Det vil si: Rostockgata 98, 100, 70, 72, 80, 94 og 96.


Oppgang 5, 6 og 8 skal bestille sort skilt.

Rostockgata 74, 76 og 82.


Her bestiller du:


Regler for postkasser

Ved salg eller utleie av leiligheten må nytt skilt settes opp innen 14 dager. Hvis ikke bestiller Styret skilt på seksjonseierens regning (pluss gebyr), og legger det i postkassen. Skiltet bestilles i seksjonseiers navn.


Andre regler:

  • Private oppslag og beskjeder er kun tillatt hvis det finnes oppslagstavle ved postkassene.

  • Det er ikke tillatt å feste andre skilt, klistremerker eller meldinger på postkassene.

  • Ved utleie er det seksjonseiers ansvar at riktig beboernavn står på postkasseskilt, og at navn stemmer overens med det som er registrert i beboerregisteret hos USBL.


Reglene er utformet for å sikre enhetlig utseende og orden i fellesområdene.


Ønsker du å bruke husnøkkelen til postkassen? Aker Lås tilbyr postkasselåser som passer med Iloq-nøkkelen din. Ferdig montert koster det 3 989 inkl.mva. Kontakt Styret hvis du er interessert.


Sist oppdatert: 

11.11.24

Infobanken er en service for å tilgjengeliggjøre informasjon som ofte etterspørres av beboerne. Styret har ikke ansvar for konsekvenser av eventuelle feil eller manglende oppdateringer. Beboerne har selvstendig ansvar for å sette seg inn i Sameiets gjeldende Vedtekter, Husordensregler, Boligveileder fra OSU, FDV dokumenter og alle relevante bestemmelser. 

bottom of page