Informasjon til beboere
Som beboer er det en del informasjon å forholde seg til. Hovedprinsippet er at du selv tar ansvar for å lese informasjonen du fikk ved overtagelse, og følge med på ny informasjon via Sameiets kanaler. Du må alltid sørge for at vi har oppdatert kontaktinfo for deg/ dere.
Her finner du informasjon om:
Kontakt med Styret
Våre infokanaler
Oppdatering av din kontaktinformasjon
Manglende informasjon?
Sosial kommunikasjon og deling mellom beboere
Informasjon fra eksterne (OSU, Vedal, nabovarsler, Oslo Kommune).
Kontakt med Styret
Hvis du har spørsmål, saker, klager eller informasjon til Styret, gjelder kun én kanal: E-post til styret@sameietclemenskvartalet.no
Vi svarer så raskt vi kan og fordeler saker til rett styremedlem. Vi ber likevel om forståelse for at vi har vanlige jobber, og kan ikke alltid følge opp umiddelbart. Ikke bruk Heime eller USBL Bonabo for kontakt med Styret, da tar det lenger tid å få svar.
Her kan du se hvem som sitter i Styret.
Våre infokanaler
Denne nettsiden er hovedkanal for informasjon fra Styret. Våre offisielle kanaler og deres rolle:
Denne nettsiden: Her finner du alt. Aktuelle meldinger fra Styret. Nyhetsartikler som går i bredden og dybden. Infobank organisert etter tema. Viktige dokumenter. Smått og stort om Sameiet, nabolaget og mer til.
Nyhetsbrev: Ca månedlig med aktuell informasjon og oppdateringer. Innimellom ekstra-utgaver hvis noe haster.
SMS: Viktige hastemeldinger, kun ved spesielle behov.
Oppslag: I heis og/ eller i postkasser (brukes sjelden).
Manglende informasjon?
Hvis du ikke har mottatt informasjon du forventet, kan det være flere forklaringer:
Du har ikke oppdatert kontaktinfoen din hos USBL.
Hvis du leier: Utleier har glemt å registrere deg eller glemt å oppdatere kontaktinfo hos USBL.
Informasjonen angår ikke alle, og ble kun sendt til visse oppganger eller beboere.
E-post (nyhetsbrev) havner i spam-filteret ditt.
Teknisk feil, eller noen i Styret har driti seg ut (hender en sjelden gang).
Du har ikke fulgt med (kan jo også hende en sjelden gang 😉).
Sosial kommunikasjon og deling mellom beboere
Vi har stort sett bare hyggelige naboer som er verdt å bli kjent med. Sosial kontakt gir godt bomiljø. Det er opp til beboere selv å skape sosiale fellesskap, men bruk gjerne våre eksisterende plattformer:
Heime-appen: Diskutere og dele erfaringer med andre beboere, opprette grupper rundt felles interesser, eller invitere naboer til arrangementer. (NB: Ikke offisiell kanal for dialog med Styret).
Facebook-gruppe: Opprettet av beboere for beboere.
Informasjon fra eksterne
Det er ikke alltid lett å vite hvem som informerer om hva, og hvem som har ansvar for hva. En liten oversikt:
Nabovarsler om byggeplasser: Varsler om byggeaktivitet, støy og planer fra utbygger OSU: https://bjorvikanabovarsel.no.
OSU: Har lister over kjøpere i Clemenskvartalet, og kan sende mail eller sms direkte til deg eller via reklamasjonsportalen Dalux. OSU informerer om leiligheten din, bygget og byggeplassene rundt oss. Kontakt OSU via abk@osu.no (Ane Berbu Kleppe).
Vedal: Tar direkte kontakt via sms eller reklamasjonsportalen Dalux. Vedal har ansvar for reklamasjoner og reparasjoner i leiligheten din. Kontakt dem via Dalux.
Oslo Kommune Plan & Bygg: Saksinnsyn gir innsyn i byggesaker, reguleringssaker, naboklager og planforslag. Søk på f.eks. Bispevika, Clemenskvartalet, Bjørvika osv.
Sist oppdatert:
12.11.24
Infobanken er en service for å tilgjengeliggjøre informasjon som ofte etterspørres av beboerne. Styret har ikke ansvar for konsekvenser av eventuelle feil eller manglende oppdateringer. Beboerne har selvstendig ansvar for å sette seg inn i Sameiets gjeldende Vedtekter, Husordensregler, Boligveileder fra OSU, FDV dokumenter og alle relevante bestemmelser.